tisdag, februari 26, 2008

Siem Reap

Kambodja ar varmt och behagligt. Lugnt och stillsamt, men i ovrigt oerhort likt
Indien. Men snallare. Alla ar snalla.

Singapore var fint. Far aka dit pa riktigt nan gang. Verkar vart ett besok. Och sen
var jag nagon timme i Phnom Penh, men dit kommer jag tillbaka om ett par dagar. Har
varit tva dagar i Siem Reap nu och idag tittat pa Angkor Wat och ett par andra
tempel. Det ar som Indiana Jones. Eller Tomb Raider. Fast pa riktigt. Pa tal om
Tomb Raider sa ska jag till det tempel de anvande till en av scenerna imorn. Ah,
underbara land. Nuvarande plan ar tempel imorgon ocksa och sen aker jag till
Sisophon i overmorgon och darifran kanske till Batthanban lordag. Fa se hur det
blir. Sen Phnom Penh pa tisdag och flyger pa onsdag.

Jag trivs. Lugnt och tillbakalutat. Och trevligt. Gulligt nastan.

Inga kommentarer: